پنویز کنترل ولو

سطح فشار صوت پیش‌بینی‌شده تابش شده از کنترل ولو، تعیین پیچیده‌ای است و سطح صدای مجاز در محل نصب شده را نمی‌توان به عنوان یک عدد ساده برای تعیین در همه شرایط بیان کرد.

این امر به ویژه در مواردی که سایر منابع نویز در مجاورت وجود دارند صادق است زیرا آنها اثر افزایشی دارند.

سطح واقعی به تعدادی از عوامل مانند دبی اتمسفر، موقعیت فیزیکی، نزدیکی سایر منابع نویز و بزرگی آنها، پیکربندی سیستم لوله کشی و ضخامت دیوار، عایق روی لوله، وجود منابع بازتابنده و غیره بستگی دارد.

پیش بینی نویز تولید شده توسط کنترل ولو  یک علم غیر دقیق است.

سطوح پیش‌بینی برای عملکرد یک شیر در شرایط مشخص شده در برگه مشخصات می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف سازنده متفاوت باشد.

برای ارائه مبنایی برای تجزیه و تحلیل سطح نویز مجاز، شیرهای کنترلی که برای تولید سطوح نویز بیش از حد محاسبه می شوند باید دارای شیرهای جایگزینی باشند که در یک متر پایین دست و یک متر خارج از لوله از 85 دسی بل بیشتر نشود.

برای شیر (یا سیستم) کنترل دریچه تخلیه اتمسفر، سطح نویز نباید از 90 dBA در نقطه‌ای چهار متر پایین‌تر از خروجی دریچه و در زاویه 45 درجه به سمت پایین تجاوز کند.

چگونه نویز کنترل ولو را کاهش دهیم؟

برای عایق کاری یا افزایش ضخامت دیواره لوله بیش از ضخامتی که در محاسبه نویز مشخص شده است، یا در شیر یا سیستم کاهش نویز نباید در نظر گرفته شود.

سطح نویز پیوسته محاسبه شده نباید از 85 dBA تجاوز کند،

در جایی که پرسنل ممکن است به طور مداوم کار کنند اندازه گیری می شود. این ممکن است یک متر پایین دست و یک متر خارج از لوله نباشد.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی با افزایش سطح صدا، زمان مجاز قرار گرفتن در معرض را کاهش می دهد و کاربر برای دستورالعمل های خاص به عنوان OSHA 1910.95 نامیده می شود.

این مسئولیت کاربر است که تعیین کند آیا سطح صدا با الزامات OSHA مطابقت دارد یا خیر.

سطوح سر و صدای بالاتر از 85 دسی‌بل در جایی که پرسنل به طور مداوم کار نمی‌کنند ممکن است مجاز باشد

حداکثر سطح صدای متناوب معمولاً باید به 110 dBA محدود شود.

رویه‌های مستند و برنامه‌های رایانه‌ای برای تخمین نویز کنترل ولو  از تولیدکنندگان پیشرو در دسترس است و باید از آنها برای تعیین اینکه آیا نویز مورد توجه است یا خیر، استفاده کرد.

با این حال، پیش‌بینی و کاهش نویز یک تلاش تخصصی است که معمولاً به توصیه سازنده برای طراحی مؤثر نیاز دارد.

ولو‌های دارای تریم کاهش‌دهنده نویز یا کنترل حفره با گذرگاه‌های کوچک، به‌ویژه در هنگام راه‌اندازی با زباله‌ها وصل می‌شوند و باید با صافی‌های مخروطی یا T محافظت شوند.

<yoastmark class=

تنظیم تست  نویز کنترل ولو

برای تنظیم تست نویز کنترل ولو  شامل یک منبع فشار بالا، شیر دریچه گاز بالادست، صدا خفه کن بالادست، نمونه آزمایشی یا شیر، گیرنده فشار کم، محفظه آزمایش، جریان و ابزار دقیق صوتی است.

تنظیمات تست کنترل ولو  در تصویر زیر نشان داده شده است:

شیرهای دریچه گاز بالادست و پایین دست برای حفظ فشار مورد نیاز در سیستم تست مورد نیاز هستند.

اگر یک افت فشار زیاد در سراسر سیستم آزمایش رخ دهد، ما به یک صدا خفه کن بالادستی برای کاهش نویز دریچه های گاز نیاز داریم.

شیر تست و لوله های مربوط نباید عایق بندی شوند.

هیچ محدودیتی در مورد الزامات طول لوله کشی بالادست و پایین دست وجود ندارد. لوله در معرض محفظه آزمایش باید حداقل 2 متر طول و بدون اتصالات مکانیکی باشد.

لوله کشی برای هر طرف شیر آزمایش باید لوله فولادی 40 برای شیرها تا اندازه بدنه 10 اینچی با درجه فشار تا کلاس ANSI 600 برنامه ریزی شود.

برای اندازه گیری فشار بالادست و پایین دست باید شیرهای فشار تعبیه شود. میکروفون باید در فاصله 1 متری از نزدیکترین سطح لوله قرار گیرد.

انواع نویز در کنترل ولو  

نویز نتیجه اتلاف انرژی در کنترل ولو  است.

منابع اصلی نویز درکنترل  ولو عبارتند از:

  • ارتعاش مکانیکی قطعات
  • سر و صدای هیدرودینامیکی
  • سر و صدای ایرودینامیکی
نویز مکانیکی

ارتعاش اجزای دریچه نتیجه نوسانات فشار تصادفی در بدنه دریچه و / یا ضربه مایع بر روی قطعات متحرک یا انعطاف پذیر است.

سر و صدایی که محصول جانبی ارتعاش اجزای شیر است معمولا یک نگرانی ثانویه است و حتی ممکن است مفید باشد زیرا هشدار می دهد که شرایطی وجود دارد که می تواند باعث خرابی دریچه شود.

ارتعاش مکانیکی در بیشتر موارد با بهبود طراحی دریچه حذف شده است و به طور کلی به عنوان یک مشکل ساختاری به جای یک مشکل سر و صدا در نظر گرفته می شود.

نویز هیدرودینامیکی

منبع اصلی سر و صدای هیدرودینامیکی (به عنوان مثال، سر و صدا ناشی از جریان مایع) کاویتاسیون است که ناشی از انفجار حباب های بخار تشکیل شده در فرایند کاویتاسیون است.

سر و صدا توسط اتلاف انرژی حباب های در حال انفجار تولید می شود.

سر و صدای تولید شده توسط کاویتاسیون در یک دریچه دارای محدوده فرکانس گسترده ای است، با این حال، می تواند انرژی قابل توجهی در فرکانس های زیر 600 هرتز داشته باشد.
سر و صدای کاویتاسیون اغلب به عنوان یک صدای تکان دهنده شبیه به انچه که پیش بینی می شود اگر شن در جریان سیال بود، توصیف می شود.

نویز ایرودینامیکی

منبع اصلی سر و صدای کنترل ولو ایرودینامیکی (به عنوان مثال، سر و صدا ناشی از جریان گاز) یک محصول جانبی از یک جریان گاز اشفته است.

یک شیر کنترل جریان گاز را با تبدیل انرژی بالقوه (فشار) به تلاطم کنترل می کند.

بیشتر انرژی به گرما تبدیل می شود. با این حال، بخش کوچکی از این انرژی به صدا تبدیل می شود.

کیاصنعت تامین کننده انواع کنترل ولو، کنترل ولو سامسون، کنترل ولو سه راهه سامسون، کنترل ولو فیشر، کنترل ولو ماسونیلان، کنترل ولو هانیول ،  انواع اکچویتور، اکچویتور آلفا ایر، اکچویتور سامسون ،اکچویتور Eco air   ، شیر ترموستاتیک سامسون ، انواع آی توپی پوزیشنر، آی توپی پوزیشنر سامسون،آی توپی پوزیشنرفیشر، آی توپی پوزیشنر ABB ، آی توپی پوزیشنر زیمنس ، آی توپی پوزیشنر متسو ،آی توپی پوزیشنر YTCT، آی توپی پوزیشنر اسپیراکس سارکو  و… با قیمت های رقابتی است.

مقالات مفید

برند سامسون

پکینگ کنترل ولو

بازرسی کنترل ولو

عوامل مهم در انتخاب کنترل ولو

20 فاکتور مهم در عملکرد کنترل ولو

سایزینگ کنترل ولو