بهترین تله بخار برای خشک کن های صنعتی

جداول انتخاب و مشاوره در مورد انتخاب تله برای طیف وسیعی از فرآیندهای مختلف در این آموزش گنجانده شده است، از جمله خشک کن های لوله چند بانکه و سیلندرهای دوار

خشک کن های صنعتی

A – بهترین انتخاب، B – جایگزین قابل قبول

بهترین تله بخار برای خشک کن های صنعتی
بهترین تله بخار برای خشک کن های صنعتی

خشک کن هوای گرم

بسیاری از مواد صنعتی با استفاده از هوای گرم خشک می شوند.

ماشین‌ها اشکال مختلفی دارند، اما می‌توانند شامل باتری‌های بخاری باشند که قبل از دمیدن به مواد مرطوب، هوا به اجبار از طریق آنها کشیده می‌شود، یا لوله‌هایی که هوا به طور طبیعی روی آن جابجا می‌شود.

نیاز به تخلیه و تهویه هوا مانند باتری های بخاری است که برای گرمایش فضا استفاده می شود.

خشک کن هوای گرم
خشک کن هوای گرم

خشک کن کویل

اینها می توانند پیوسته یا به صورت شبکه ای، افقی یا عمودی باشند.

سیم پیچ های پیوسته باید کوتاه و دارای سقوط کافی در جهت جریان بخار باشند تا میعانات به راحتی به نقطه تخلیه برسد.

سپس می توان آنها را با استفاده از یک تله ترموستاتیک شناور یا یک تله فشار متعادل تخلیه کرد.

اگر میعانات از تله فقط با فشار سیم پیچ برداشته شود، ممکن است چکش آب رخ دهد.

چکش آب احتمالاً در سیم پیچ های شبکه ای وجود دارد، مگر اینکه تمام بخش ها به سمت نقطه تخلیه بیفتند و سپس میعانات به سطح پایین‌تر سقوط کند.

همان توصیه هایی که برای سیم پیچ های پیوسته اعمال می شود. اگر از تله های ترمودینامیکی یا سطلی معکوس استفاده شود، یک دریچه هوا که تله را دور می زند، زمان راه‌اندازی را کوتاه می کند.

هدر ورودی باید به طور جداگانه تخلیه شود، مگر اینکه لوله های متقاطع با پایین آن همسطح باشند تا جریان آزاد به هدر میعانات ایجاد شود. همیشه از یک کاهنده غیرعادی در خروجی سیم پیچ استفاده کنید.

خشک کن کویل
خشک کن کویل

خشک کن لوله چند بانکی

نمونه‌هایی از خشک‌کن‌های لوله‌ای چند بانکه، انواع قدیمی‌تر ماشین‌های تنترینگ و کربن‌سازی، و کوره‌های مورد استفاده در صنایع نساجی و تصفیه چوب هستند (اما اکنون با خشک‌کن‌های هوای گرم با بخار آب جایگزین شده‌اند).

زمانی از لوله های بسیار طولانی و پیوسته استفاده می شد و به دلیل عدم امکان ترتیب دادن به سقوط مناسب و همچنین به دلیل افتادگی لوله ها، غرقابی و چکش آب رایج بود.

در جایی که این آرایش هنوز وجود دارد، تله های ترمودینامیکی می توانند با دریچه هوا به صورت موازی استفاده شوند.

در این موارد می توان از تله بخارهای فلوتر ترموستاتیک یا تله بخار ترموستاتیک فشار متعادل با المان های فولادی ضد زنگ نیز استفاده کرد. آنها باید در خارج از محفظه دستگاه نصب شوند، اما تا حد امکان به انتهای سیم پیچ نزدیک شوند.

در جایی که سطح گرمایش شامل سیم پیچ های افقی است که بین سربرگ های عمودی قرار دارند، بالای سر خروجی عمودی میعانات گازی باید به طور جداگانه هوادهی شود. این به طور قابل توجهی زمان راه‌اندازی را کاهش می دهد. پایین سربرگ ورودی ساقه عمودی نیز باید تخلیه شود.

<yoastmark class=

خشک کن سیلندری

خشک کن های  سیلندری  به طور گسترده ای از نظر اندازه، سرعت و ترتیبات جابجایی میعان متفاوت هستند که ممکن است با استفاده از اسکوپ های داخلی یا لوله های سیفون ثابت یا دوار باشد. معمولاً با ماشین‌های پرسرعت مرتبط هستند و گاهی از یک سیستم دمش ویژه استفاده می‌کنند.

سیلندرهای سرعت آهسته با اسکوپ و سیفون ثابت باید به دام افتاده و هوا به طور جداگانه تخلیه شود.

این شامل یک تله بخار فلوتر ترموستاتیک شناور با آزاد کردن قفل بخار، صافی، شیشه دید، مخزن جمع‌کننده هوا و دریچه هوا است که به اشکال مختلف برای تناسب با ترتیبات مختلف نازل خروجی مونتاژ شده است.

این آرایش به کنترل فردی خوب دمای سیلندر در جایی که مورد نیاز است اجازه می دهد. از شیشه دید می توان برای راه‌اندازی دریچه آزادسازی قفل بخار استفاده کرد.

<yoastmark class=

در ماشین‌های سریع‌تر، نیاز به مقدار زیادی بخار دمنده برای کمک به خروج میعانات از سیلندر از طریق لوله سیفون وجود دارد. آزادسازی قفل بخار داخلی تله بخار فری فلوت نمی تواند چنین مقادیر زیادی را تحمل کند و یک بای پس خارجی با شیر سوزنی نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

دستگاه های اندازه گیری چند سیلندر

منیفولد بخار تامین کننده سیلندرها توسط یک تله بخار فلوتر ترمودینامیک یا تله بخار ترمودینامیکی تخلیه می شود.

تله بخارهای فلوتر با قفل بخار، سیلندرها را تخلیه می کنند. این آرایش فشرده مخصوصاً برای نازل های کوچک ورودی و خروجی ترکیبی مناسب است.

خشک کن های چند سیلندر

ماشین‌های عمودی مدرن، در صورت امکان، باید سیلندرها را به صورت جداگانه با استفاده از تراپ های فلوتر با قفل بخار ترکیبی و بای‌پس‌های دریچه هوا تخلیه کنند.

اگر سیلندرها همه به یک منیفولد میعانات عمودی تخلیه می‌شوند، از یک تله ترموستاتیک شناور در پایین و یک دریچه هوا در بالای منیفولد استفاده کنید.

منیفولد ورودی بخار باید به طور مشابه تخلیه شود و هوا تهویه شود.

کیاصنعت تامین کننده انواع تله بخار برای خشک کن های صنعتی، تله بخار باگت ، تله بخار ترمودینامیکی، تله بخار ترموستاتیکی، تله بخار فری فلوت و… است.